7 september 2013

Eerste poging met de rijstkoker: sugarsnaps en rijst

Omdat ik mijn kleine ook graag eens wat anders wil laten eten dan weer aardappelen met een groente heb ik de rijst en pasta koker van beaba gekocht. Op de doodenkele site die iets schrijft over koken hiermee koken ze de rijst apart. Dat ga ik niet doen, ik ga op zoek naar een eenpans gerecht.

In de rijst en pasta koker:
3 eetlepels snelkook rijst
100 ml water bij de rijst in
Bovenop de rijst stukjes sugarsnaps, schoongemaakt natuurlijk.

Waterstand op 3 en stomen maar.

Pureren met een deel van het kookvocht en een theelepel olie. 

Resultaat: goed genoeg vind de kleine, want hij heeft enorme trek. Ik zie nog wel wat verbeteringen. Consistentie niet top, en smaakt heel erg naar de rijst.

Het ziet er weer vertrouwd uit als altijd: blubberig. Ach, het hoort erbij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten