20 oktober 2013

Rijst en courgette


Geen spannend recept dit keer. Ik had iets te eten nodig voor de kleine en eigenlijk alleen nog maar een stukje courgette voor erbij. Maar wat geeft het, soms ontstaan de beste recepten uit nood. Ook bij dit recept gebruik ik gekookt water in de rijst- en pastakoker, dan weet ik ik zeker dat de boel gaar is. Ook maak ik er toch gewoon een eenpans gerecht van. 

Ingrediënten 
Voor 1 of 2 porties (het mandje van de rijstkoker is eigenlijk net te klein...)

  • 2 eetlepels rijst
  • stukje courgette
  • Eventueel 1 theelepel boter of olie

Bereiding
Tot streepje 3 water in het stoomcompartiment doen. De rijst in de rijstkoker doen. Snel even een lutje water koken en dit bij de rijst doen. Courgette in stukjes erbij.
Stomen
Alles afgieten en ook het water in de doorzichtige beker weg doen.
Pureren en serveren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten